3 انگشت فیلم «عطش مبارزه» نماد اعتراض در تایلند شد
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
سه شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 17:32 | بازدید : 1306 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )

 

3 انگشت فیلم «عطش مبارزه» نماد اعتراض در تایلند شد

ارتش تایلند، کشوری که در چند ماه اخیر صحنه اعتراض های مردمی بوده، به معترضان هشدار داده هر کس از نشان سه انگشت که از فیلم « عطش مبارزه» گرفته شده است، استفاده کند، دستگیر می شود.

ظاهراً معترضان تایلندی علاقه زیادی به این علامت پیدا کرده اند و آن را، از زمانی که ارتش در یک کودتای آرام، خانم یینگلوک شیناواترا را برکنار کرد و قدرت را در دست گرفت، استفاده می کنند.

سه انگشت جنیفر لارنس

سخنگوی ارتش تایلند می گوید: "ما می دانیم که این علامت از یک فیلم گرفته شده است. اما معترضان (همانند فیلم) از این علامت به عنوان سمبل مقاومت و اعتراض استفاده می کنند. بنابراین ما هرکس را که سه انگشت خود را بالا بیاورد، دستگیر می کنیم. خواه تنها باشد یا به صورت جمعی این کار را انجام داده باشند."

در فیلم «عطش مبارزه» که با اقتباس از سری رمان هایی با همین ساخته شد، ساکنان شهر خیالی پانم با بالابردن سه انگشت خود دست به یک نوع اعتراض خاموش علیه حاکمان مستبد خود می زنند.

چندی پیش شماری از معترضان تایلندی در توییتر خواهان به کار رفتن این سمبل برای بیان اعتراض خود به خونتای نظامی شدند. آنها اعلام کردند ما از یک فیلم تخیلی برای نبرد حقیقی خود الهام گرفتیم.

معترضان در تایلند

جمع معترضان اولین بار این علامت را زمانی به کار بردند که شش هزار نیروی پلیس آنها را محاصره کرده بودند. ابتدا تعداد اندکی از معترضان دست به این کار زدند اما خیلی سریع همه انگشتان خود را بالا بردند.

نتیجه این کار واکنش شدید ارتش را به دنبال داشت. خونتای تایلند از زمانی که دست به کودتا زده برای جلوگیری از بازتاب های آن فعالیت کانال های تلویزیونی خارجی مثل بی بی سی، سی ان ان، اچ بی او و حتی کانال دیزنی را ممنوع اعلام کرده است.

 




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: فیلم عطش مبارزه: آتش گرفتن The Hunger Games: Catching Fire 2013 , جنیفر لارنس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب