«مورگان فریمن» بازیگر نسخه جدید فیلم «بن هور» شد
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 23:48 | بازدید : 824 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )

«مورگان فریمن» بازیگر نسخه جدید فیلم «بن هور» شد

«مورگان فریمن» به عنوان اولین بازیگر رسمی برای حضور در نسخه جدید فیلم «بن هور» به کارگردانی «تیمور بکاممبتوف» انتخاب شد. 

کمپانی فیلم «مترو گلدن مایر» که قصد دارد نسخه‌ای جدید با اقتباس از رمان «بن هور» نوشته «لیو والاس» در سال 1880 تولید کند، «مورگان فریمن»، بازیگر سرشناس هالیوودی را به عنوان اولین بازیگر این پروژه سینمایی معرفی کرد. 

فیلمنامه فیلم جدید «بن هور» را «کیت کلارک» نوشته و قرار است این فیلمنامه وفاداری بیشتری نسبت به متن اصلی رمان داشته باشد و در ضمن به داستان حضرت مسیح نیز به صورت موازی با داستان اصلی پرداخته خواهد شد. 

«مورگان فریمن» 74 ساله که اولین‌بار در سال 1964 مقابل دوربین قرار گرفت، تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه اسکار شده است که در سال 2004 برای فیلم «عزیز میلیون دلاری» بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. 

وی در سال 1997 توسط مجله انگلیسی «امپایر» به‌عنوان 31مین بازیگر بزرگ همه دوران‌ها برگزیده شد و سه فیلم «رانندگی برای خانم دیزنی»، «افتخار» و «رهایی از شاوشنگ» او در فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفت . 

رمان «بن هور: داستان مسیح» برای اولین‌بار در سال 1925 در فیلمی صامت با همین نام اقتباس شد، اما فیلمی که به شهرت جهانی دست یافت نسخه ساخته شده در سال 1959 به کارگردانی «ولیام وایلر»بود که با بازی «چارلتون هستون» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم شد. 

این فیلم داستان شاهزاده‌ای یهودی به‌نام «جودا بن‌هور» است که ناجوانمردانه به جرم سوقصد به جان فرستاده سزار، توسط دوست رومی‌اش دستگیر و به بردگی و بندگی فرستاده می‌شود و دیگر اعضای خانواده‌اش هم به سیاه‌چال فرستاده می‌شوند. او پس از عبور از ماجراهای بسیار به وطن خویش بازمی‌گردد تا انتقام بگیرد و خواهر و مادرش را

نجات دهد. 

این فیلم برنده 11 جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (چارلتون هستون)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هیو گریفیث)،‌ بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: مورگان , فریمن , اخبار , سینمای جهان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب