«لویاتان» با دو جایزه از جشنواره فیلم ابوظبی به روسیه برگشت
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
دو شنبه 12 آبان 1393 ساعت 11:7 | بازدید : 888 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )
«لویاتان» با دو جایزه از جشنواره فیلم ابوظبی به روسیه برگشت 
«لویاتان» (Leviathan) فیلم روسی ساخته آندری ژیواینتسف که درباره فساد مالی در دوره پوتین در روسیه است، به عنوان یکی از برندگان بزرگ جشنواره فیلم ابوظبی شناخته شد.

بنابر گزارش سینماگیم به نقل از مهر، این فیلم با کسب دو جایزه از هشتمین جشنواره فیلم ابوظبی بیرون آمد. کسب جایزه مروارید سیاه یکی از این جوایز است و از سوی دیگر آلکسی سربریاکوف عنوان بهترین بازیگر مرد را کسب کرد. این کمدی سیاه  اجتماعی در حالی موفق به کسب این

جوایز شد که پیش از این در جشنواره فیلم لندن نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورده بود.

جایزه بهترین بازیگر زن به ماریا بونوی برای بازی در نقش احساسی یک زن شکننده در فیلم «شانس دوم» شاخته سوزان بیر، اهدا شد.

«خاطراتی بر سنگ» درامی درباره دو دوست دوران کودکی که قصد دارند فیلمی درباره نسل کشی در کردستان پس از صدام بسازند، ساخته کارگردان کرد شوکت امین کورکی نیز موفق شد تا جایزه بهترین فیلم بخش جهان عرب را ببرد.

«ویرونگا» به کارگردانی اورلاندو ون اینسیدل نیز جایزه بهترین مستند را از آن خود کرد. این فیلم  داستان گروهی از افراد است که برای نجات جان آخرین گوریل کوهستان، جان خود را به خطر می‌اندازند. 

کارگردان لبنانی قسام سلحب نیز جایزه بهترین کارگردان را از دنیای عرب برای درامی با عنوان «دهکده» برد که درباره مردی است که حافظه اش را از دست داده و گروگان گرفته شده است.

برنده اصلی بخش افق‌های جدید نیز که به کارگردانان جوان تعلق می‌گیرد فیلمی از ایتالیا با عنوان «شگفتی ها» ساخته آلیس رورواچر بود که موفق به کسب جایزه گروه داوری از جشنواره فیلم کن شده بود. کارگردان رادنی نجا ابو نورا نیز برای «تیب» که فیلمی اسطوره‌ای با زمینه غربی

است موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از بخش دنیای عرب شد. این فیلم به تازگی در بخش افق های جشنواره فیلم ونیز نیز با توجه روبه رو شده بود.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: لویاتان , جایزه , روسیه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب