پرفروش‌ترین فیلم‌ های ۲۰۱۴ در باکس آفیس جهانی را بشناسید
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
یک شنبه 14 دی 1393 ساعت 17:20 | بازدید : 781 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )
پرفروش‌ترین فیلم‌ های ۲۰۱۴ در باکس آفیس جهانی را بشناسید

با انتشار فهرستی از پرفروش های جهان، روشن شد تنها فیلم «ترنسفورمرز» توانسته است از فروش مرز یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ عبور کند.

بنابر گزارش سینما باکس به نقل از مهر، دو فیلم دیگر یعنی «محافظان» و «شریر» نیز در کنار «ترنسفورمرز» سه فیلم پرفروش سال گذشته را تشکیل می دهند.

۱. «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» (Transformers: Age of Extinction)؛ با فروش ۱.۰۹ میلیارد دلار

Transformers-Age-of-Extinction-banner

این فیلم که چهارمین فیلم از مجموعه «ترنسفورمرز» یا «منتقل شوندگان» است به کارگردانی مایکل بی با بازی مارک والبرگ، فیلم پرفروش شماره یک سال ۲۰۱۴ است. این فیلم در عین حال تنها فیلم سال است که از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کرده است.

۲. «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy)؛ با فروش ۷۷۲.۳ میلیون دلار

Guardians-of-the-Galaxy-banner

جیمز گان وقتی تصمیم به ساخت این فیلم گرفت، تصمیمی پر ریسک گرفت تا فیلمی برای مارول بسازد اما موفقیت این فیلم موجب شد تا او اعلام کند مردم نیاز به کمی رنگ، طنز و تفریح دارند.

۳.«خبیث» (Maleficent)؛ ۷۵۷.۸ میلیون دلار

maleficent

آنجلینا جولی در این فیلم در نقش یک موجود شریر ظاهر شده است. این فیلم که برداشتی از سیندرلا برای کمپانی دیسنی است، پرفروش‌ترین فیلم جولی شده است.

۴.«مردان ایکس: روزهای آینده گذشته» (X-Men: Days of Future Past)؛ ۷۴۶ میلیون دلار

xmen_days_of_future_past_banner

این فیلم با گروه بازیگران قوی شامل هیو جکمن، جیمز مک آوی، مایکل فاسبندر، جنیفر لارنس، هال بری و الن پیج به کارگردانی برایان سینگر ساخته شده است.

۵.«کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» (Captain America: The Winter Soldier)؛ ۷۱۴.۱ میلیون دلار

Captain-America-The-Winter-Soldier

مارول بار دیگر به سراغ فیلم موفق سال ۲۰۱۱ یعنی «کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو» رفت و با ساخت ادامه ای بر آن، کریس اوانز را به دنیای مدرن آورد. این فیلم پرفروش ترین فیلم افتتاح شده در آوریل در همه سال‌ها لقب گرفت و قرار است ادامه آن در ماه می ۲۰۱۶ اکران شود.

۶. «اسپایدر من شگفت انگیز ۲» (The Amazing Spider-man 2)؛ ۷۰۹ میلیون دلار

the-amazing-spider-man-2

این فیلم ادامه کمپانی سونی بر فیلم قبلی با همین نام با بازی اندرو گارفیلد است. فیلم بعدی این مجموعه در سال ۲۰۱۸ اکران می شود.

۷. «طلوع سیاره میمون‌ها» (Dawn of the Planet of the Apes)؛ ۷۰۸.۳ میلیون دلار

Dawn-of-the-Planet-of-the-Apes

اندی سرکیس بار دیگر نقش خودش را در ادامه فیلم «سیاره میمون‌ها» سال ۲۰۱۱ ایفا کرد. این فیلم هم در باکس آفیس موفق بود و هم تحسین منتقدها را برانگیخت و قرار است ادامه آن سال ۲۰۱۶ اکران شود.

۸. «بازی های گرسنگی: زاغ مقلد» (The Hunger Games: Mockingjay)؛ ۶۷۱.۹ میلیون دلار

the-hunger-games-mockingjay-part-one_banner

جنیفر لارنس بار دیگر برای بازی در نقش یک قهرمان زن در سومین فیلم از مجموع «بازی‌های گرسنگی» تحسین شد. با این حال این فیلم موفق نشد تا فروش ۸۶۴.۹ میلیون دلاری فیلم اول را با عنوان «گرفتن آتش» تکرار کند. قسمت دوم «زاغ مقلد» نوامبر ۲۰۱۵ اکران می شود.

۹. «بین ستاره ای» (Interstellar)؛ ۶۴۱.۳ میلیون دلار

Interstellar-2014-Movie

کریستوفر نولان با ساخت یک اسطوره فضایی با بازی متیو مک کاناهی در نقش مردی که به ماموریتی برای نجات بشریت فرستاده می‌شود، بار دیگر پرفروش شد. این فیلم عنوان چهارمین فیلم تاریخ را پیدا کرد که در سینماهای مجهز به سیستم آیمکس از فروش ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرده اند.  

۱۰. «چطور اژدهای خود را تربیت کنید ۲» (How to Train Your Dragon 2)؛ ۶۱۸.۹ میلیون دلار

how-to-train-your-dragon-2

این انیمیشن از کمپانی دریم وکرز که ادامه ای بر قسمت اول آن است، در داخل آمریکا نتوانست فروش قسمت اول را تکرار کند. در حالی که قسمت اول ۲۱۷ میلیون دلار فروخته بود، قسمت دوم تنها ۱۷۷ میلیون دلار فروش کرد اما این فیلم در بازار جهانی موفق شد تا ۴۴۱.۹ میلیون دلار

فروش کند، در حالی که قسمت اول آن ۲۷۷ میلیون دلار فروخته بود. بیشترین استقبال از این فیلم در چین صورت گرفت و ۶۵.۱ میلیون دلار در این سرزمین فروش داشت.

۱۱.«هابیت: نبرد پنج ارتش» (The Hobbit: The Battle of the Five Armies)؛ ۵۸۸.۶ میلیون دلار

the_hobbit_3

آخرین قسمت از سه گانه «هابیت» پیتر جکسون که از آغاز ماه دسامبر راهی پرده ها شد و فروش آن هنوز ادامه دارد هنوز می‌تواند به فروشی قوی در طول سال جدید امیدوار باشد. این فیلم در دو هفته فروش داخلی اش در راس باکس آفیس ایستاد و بیش از ۱۸۳ میلیون دلار فروش کرد.

۱۲. «گودزیلا» (Godzilla)؛ ۵۲۵ میلیون دلار

godzilla-2014

این فیلم که ۱۶ ماه می وارد سینماهای آمریکا شد و نقدهای مثبت زیادی هم گرفت، بازسازی مجدد «گودزیلا» است که در بازار داخلی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروخت.

۱۳. «ریو ۲» (Rio 2)؛ ۴۹۸.۸ میلیون دلار

rio-2-banner1

با وجود دریافت نقدهای مثبت و منفی، «ریو دو» محصول استودیو بلو اسکای که ۱۱ آوریل برای اولین بار اکران شد در اولین آخر هفته، فروشی ۳۹ میلیون دلاری را ثبت کرد و در مجموع در آمریکا ۱۳۱.۵ میلیون دلار فروخت. این انیمیشن با صدای جسی آیزنبرگ، آن هاتاوی و جیمی فاکس در

بازار جهانی ۳۶۷.۲ میلیون دلار فروخت.

۱۴. «لاک پشت‌های نینجا» (Teenage Mutant Ninja Turtles)؛ ۴۷۷.۲ میلیون دلار

Teenage-Mutant-Ninja2014

این فیلم ۸ آگوست راهی سینماها شد و در اولین آخر هفته اکرانش ۶۵ میلیون دلار فروخت و در بازار داخلی فروشی ۱۹۱.۲ میلیون دلاری را ثبت کرد.

۱۵.«فیلم لگو» (The LEGO Movie)؛ ۴۶۸.۱ میلیون دلار

The LEGO Movie

محصول کمپانی برداران وارنر که اولین بار در هفتم فوریه اکران شد، فروشی باورنکردنی داشت و در اولین آخر هفته اکرانش ۶۹ میلیون دلار فروخت و چهار هفته پرفروش ترین فیلم باکس آفیس ماند.

۱۶. «لوسی» (Lucy)؛ ۴۵۸.۹ میلیون دلار

lucy-movie

فیلمی که فیلمنامه و کارگردانی‌اش برعهده لوک بسون فرانسوی بود با بازی اسکارلت جوهاسنون با استقبال مخاطبان روبه رو شد. این فیلم تنها در آمریکا ۳۳۲.۲ میلیون دلار فروش کرد.

۱۷. «لبه فردا» (Edge of Tomorrow)؛ ۳۶۹.۲ میلیون دلار

edge-of-tomorrow-back

تام کروز با فیلم علمی-تخیلی اش که تابستان اکران و با تحسین منتقدان روبه روشد، در اولین آخر هفته نمایشش تنها ۲۸ میلیون دلار فروش کرد و در نهایت در بازار داخلی آمریکا ۱۰۰.۲ میلیون دلار فروخت.

۱۸.«نوح» (Noah)؛ ۳۶۲.۶ میلیون دلار

noah-film-poster_cr-590x331

فیلم اسطوره ای مذهبی دارن آرنوفسکی که با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شد و تقریبا نقدهای مثبتی هم دریافت کرد، در اولین آخر هفته اکرانش، فروشی ۴۳.۷ میلیون دلاری را تجربه کرد. راسل کرو  بازیگر اول این فیلم بود. این فیلم در کشورهای مسلمان تحریم شد.

۱۹. «دختر رفته» (Gone Girl)؛ ۳۵۶.۵ میلیون دلار

Gone-Girl-banner

فیلم اقتباسی کمپانی فاکس از کتابی به همین نام نوشته جیلیان فلین به مدت ۱۰ هفته در آمریکا در راس باکس آفیس ایستاد. بن افلک و رزاموند پایک به کارگردانی دیوید فینچر با این فیلم، پرفروش ترین فیلم آمریکا در ماه اکتبر بودند.

۲۰. «دونده مارپیچ» (The Maze Runner)؛ ۳۳۹.۸ میلیون دلار

themazerunner

این فیلم از کمپانی فاکس در اولین آخر هفته نمایشش در ماه سپتامبر فروشی ۳۲.۵ میلیون دلاری را تجربه کرد. ادامه این فیلم قرار است سپتامبر ۲۰۱۵ اکران شود




:: موضوعات مرتبط: گزارش باکس آفیس , ,
:: برچسب‌ها: فیلم , باکس آفیس , پرفروشترین ها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب