نتیجه تحقیقات منتشرشده توسط روان شناسان در آمریکا در زمینه خشونت در تفریحات دیجیتال (نظیر فیلم و بازی های رایانه ای) و خشونت در دنیای واقعی از عدم ارتباط میان این دو می گوید. روانشناس آمریکایی کریستوفر فرگوسن و تیم تحقیقاتی او اظهار داشته اند که شواهدی دال بر
این که خشونت به کار گرفته شده در سرگرمی های دیجیتال، می تواند روی افزایش خشونت در دنیای واقعی تاثیرگذار باشد نیافته اند.
این محققان آثار رسانه ای مختلف حاوی خشونت بین سال های 1920 تا 2005 را بررسی کرده و با میزان خشونت در دنیای بیرون مطابقت داده اند؛ نه تنها به این نتیجه نرسیده اند که رابطهی مستقیمی بین این دو وجود دارد، بلکه متوجه شده اند که درواقع خشونت در رسانه ها زمانی
افزایش یافته که برعکس آن، میزان خشونت در دنیای واقعی رشد منفی داشته است.
آقای فرگوسن از تحقیقات خود این چنین نتیجه گیری کرده است که مقصر دانستن فیلم و بازی های رایانه ای و خشونت موجود در آن ها، مردم را از توجه به فشارهای اجتماعی، که ممکن است منشا اصلی واکنش های خشونت آمیز باشد بازداشته است.