باکس آفیس 17 فروردین : هفتمین «سریع و خشمگین» رکورد شکنی کرد
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
چهار شنبه 19 فروردين 1394 ساعت 22:24 | بازدید : 432 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )
باکس آفیس ۱۷ فروردین :  هفتمین «سریع و خشمگین» رکورد شکنی کرد

هفتمین فیلم مجموعه سینمایی «سریع و خشمگین» در اولین هفته اکران در آمریکای شمالی رکورد شکست.

بنابر گزارش سینماگیم به نقل از هنرآنلاین، «خشمگین ۷» (Furious 7) از جمعه تا یکشنبه و در تعطیلات آخر هفته در ایالات متحده و کانادا به فروش فوق‌العاده زیاد ۱۴۳.۶ میلیون دلار دست پیدا کرد.

این رقم نه تنها بهترین فروش افتتاحیه فیلمی از مجموعه «سریع و خشمگین» (Fast & Furious) را به نام خود ثبت کرد بلکه رکورد بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم پس از “عطش مبارزه: اشتعال” (۱۵۸ میلیون دلار) در نوامبر ۲۰۱۳ را نیز جابجا کرد.

«خشمگین ۷» تولید یونیورسال پیکچرز – که آخرین فیلم مجموعه «سریع و خشمگین» با بازی پل واکر بازیگر فقید است – در هفته تعطیلات عید پاک در سینماهای سراسر دنیا نیز اکران شد.

این فیلم در سطح بین‌المللی ۲۴۰.۴ میلیون دلار به دست آورد که بدون محاسبه نرخ تورم بیشترین فروش آخر هفته یک فیلم از یونیورسال در بازار خارج از آمریکاست. این همچنین سومین فروش افتتاحیه برتر در سطح بین‌المللی پس از “هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت ۲″ (۳۱۴ میلیون دلار در ژوئیه ۲۰۱۱) و “دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه” (۲۶۰.۴ میلیون دلار در مه ۲۰۱۱) است.

به این ترتیب، با حساب فروش «خشمگین ۷» در آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی این فیلم در سه روز اول اکران ۳۸۴ میلیون دلار شد. به لطف موفقیت “خشمگین ۷″ مجموع فروش فیلم‌ها در آخر هفته رقمی حدود ۲۱۸ میلیون دلار شد و رکورد ۱۷۷.۶ میلیون دلار هفته تعطیلات عید پاک در سال ۲۰۱۰ را شکست. این فروش همچنین در مقایسه با سال گذشته چنین هفته‌ای ۳۱ درصد بیشتر و در مقایسه با سال ۲۰۱۳ حدود ۷۰ درصد بیشتر بود. مجموع فروش فیلم‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون نیز در مقایسه با سال گذشته ۶.۴ درصد بیشتر است.

“خشمگین ۷″ در ۴۰۰۴ سینما در آمریکای شمالی و بیش از ۱۰۵۰۰ سینما در ۶۳ کشور اکران شده که بیشترین تعداد سینما برای فیلمی از یونیورسال در تاریخ این شرکت است. این فیلم هنوز در چند بازار مهم مانند چین، ژاپن و روسیه اکران نشده است.

علاقه به دیدن آخرین نقش‌آفرینی واکر یکی از عوامل مهم در عملکرد خیره‌کننده “خشمگین ۷″ بود. یونیورسال قصد داشت هفتمین فیلم “سریع و خشمگین” را ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۴ روانه سینماها کند، اما نوامبر ۲۰۱۳ پس از مرگ دلخراش واکر در یک حادثه رانندگی در سانتا کلاریتا در شمال لس آنجلس، تولید فیلم را دچار وقفه کرد.

furious-7

“خشمگین ۷″ همچنین بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در ماه آوریل را رقم زد. “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” که سال گذشته در چنین هفته‌ای اکران شد، با ۹۵ میلیون دلار رکورددار قبلی بود.

“خشمگین ۷″ تنها در روز جمعه ۶۷.۳ میلیون دلار فروخت و با اختلاف اندک بالاتر از “شوالیه تاریکی” و “عطش مبارزه”‌ (هر یک با ۶۷.۲ میلیون دلار) دهمین فروش برتر یک فیلم در یک روز در تاریخ سینما را به خود اختصاص داد. ضمنا “خشمگین ۷″‌ به راحتی از تمام فیلم‌های قبلی “سریع و خشمگین” از جمله فیلم ششم این مجموعه که در دنیا ۷۸۹ میلیون دلار فروش داشت، پیشی گرفت.

در فیلم جدید، دومینیک تورتو مسابقه‌دهنده خیابانی (با بازی وین دیزل) و گروه او (با بازی میشل رودریگز، تایریس گیبسن و واکر و…) با دکارد شاو (با بازی جیسن استیتم) روبرو می‌شوند که پس از مرگ برادرش در پی انتقام است. دواین جانسن نیز نقش هابز را تکرار کرده است. داستان فیلم در سراسر جهان از جمله لندن، لس آنجلس، توکیو، جمهوری دومینیکن و ابوظبی روی می‌دهد.

پس از مرگ واکر، جیمز وان کارگردان “خشمگین ۷″، کریس مورگان فیلمنامه‌نویس و شرکت یونیورسال فیلمنامه را تغییر دادند. تولید فیلم از آوریل ۲۰۱۴ شروع شد. در بعضی از صحنه‌هایی که شخصیت برایان اوکانر، کارآگاه سابق اداره پلیس لس آنجلس با بازی واکر در آن حضور دارد از جلوه‌های کامپیوتری و صوتی استفاده شد و کالب و کودی، برادران واکر نیز به عنوان بدل حضور داشتند.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند. منتقدان نیز از “خشمگین ۷″‌ استقبال کرده‌اند و ۸۲ درصد نقدهای نوشته‌شده بر فیلم مثبت بوده است.

یونیورسال قصد دارد سه فیلم دیگر مجموعه “سریع و خشمگین” را تولید کند، اما جزئیات این فیلم‌ها را هنوز اعلام نکرده است و همچنین مشخص نیست وان بار دیگر کارگردان باشد. ششمین فیلم “سریع و خشمگین” با ۷۸۸.۷ میلیون دلار ششمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۳ در دنیا بود. مجموع فروش شش فیلم قبلی این مجموعه در سطح جهان بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون دلار بوده است.

فیلم انیمیشن “خانه” تولید دریم‌ورکس انیمیشن که صدرنشین هفته پیش بود، این هفته با ۴۷ درصد کاهش ۲۷.۴ میلیون دلار فروخت و در رده دوم جدول قرار گرفت. این فیلم با بودجه سنگین ۱۳۰ میلیون دلاری ساخته شده است، درباره یک دختر نوجوان به نام تیپ است که با بو یک موجود بیگانه فراری دوست می‌شود. آنها با هم می‌کوشند مادر تیپ را پیدا کنند. ریحانا، جیم پارسن، جنیفر لوپز و استیو مارتین از صداپیشه‌های این فیلم به کارگردانی تیم جانسن هستند.

کمدی “قوی باش” (Get Hard) با بازی کوین هارت و ویل فرل با ۶۲ درصد کاهش ۱۲.۹ میلیون دلار به دست آورد و در رده سوم قرار گرفت. فیلم “سیندرلا” (Cinderella) تولید شرکت دیزنی با ۱۰.۳ میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش آمریکای شمالی بود و “مجموعه واگرا: شورشی” (The Divergent Series: Insurgent) با بازی شایلین وودلی با ۱۰ میلیون دلار فهرست پنج فیلم برتر هفته را کامل کرد.

در حوزه نمایش محدود، فیلم “Woman in Gold” به کارگردانی سایمن کرتیس در ۲۵۸ سینما ۲.۱ میلیون دلار فروش داشت و رده هفتم جدول را به خود اختصاص داد. هلن میرن، رایان رینولدز و دانیل برول در این فیلم بازی می‌کنند. این فیلم درباره پناهنده یهودی هشتاد و چند ساله است که برای پس گرفتن اثری هنری که باور دارد متعلق به خانواده‌اش است با دولت در می‌افتد.

جدول فروش فیلم‌ ها در ایالات متحده و کانادا (۳ تا ۵ آوریل ۲۰۱۵)

BOA-5-April-2015

برای مشاهده چارت در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید

 




:: موضوعات مرتبط: سینما , اخبار , گزارش باکس آفیس , ,
:: برچسب‌ها: باکس آفیس , 17 فروردین , هفتمین , سریع و خشمگین , رکورد شکنی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب