باکس آفیس 23 فروردین : ادامه پیشتازی «خشمگین ۷» برای هفته دوم
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
دو شنبه 24 فروردين 1394 ساعت 15:41 | بازدید : 443 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )
باکس آفیس ۲۳ فروردین : ادامه پیشتازی «خشمگین ۷» برای هفته دوم 

هفتمین فیلم مجموعه سینمایی «سریع و خشمگین» برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد.

بنابر گزارش سینماگیم به نقل از هنرآنلاین، «خشمگین ۷» (Furious 7) از شرکت یونیورسال پیکچرز در هفته دوم اکران در ایالات متحده و کانادا با ۵۹ درصد کاهش ۶۰.۶ میلیون دلار فروخت و بار دیگر در صدر جدول فروش تکیه زد.

فیلم هفتم مجموعه “سریع و خشمگین” هفته پیش با فروش خیره‌کننده ۱۴۳.۶ میلیون دلار کار خود را شروع کرد و اکنون با حساب فروش هفته دوم، در مجموع تاکنون ۲۵۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی به دست آورده است.

این فیلم روز جمعه یعنی در هشتمین روز اکران از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد و یک رکورد جدید برای یونیورسال ثبت کرد. “من نفرت‌انگیز ۲″ دیگر فیلم این شرکت در ۱۱ روز به این میزان فروش دست پیدا کرد و رکورددار قبلی بود.

فیلم اکشن “خشمگین ۷″ به کارگردانی جیمز وان، آخرین فیلم مجموعه “سریع و خشمگین” با بازی پل واکر بازیگر فقید است. 

این فیلم در آمریکای شمالی در ۴۰۲۲ سینما روی پرده است.

furious-7-5

“خشمگین ۷″ در بازار بین‌المللی نیز تاکنون ۵۴۸ میلیون دلار فروخته و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکای شمالی به ۸۰۰.۵ میلیون دلار رسانده است. این هفته بخش زیادی از موفقیت فیلم در بازار بین‌المللی در چین حاصل شد. “خشمگین ۷″ روز یکشنبه با حدود ۶۸.۶ میلیون دلار فیلم اول بازار چین شد که بیشترین فروش یک روزه یک فیلم در این کشور است.

در فیلم جدید، دومینیک تورتو مسابقه‌دهنده خیابانی (با بازی وین دیزل) و گروه او (با بازی میشل رودریگز، تایریس گیبسن و واکر و…) با دکارد شاو (با بازی جیسن استیتم) روبرو می‌شوند که پس از مرگ برادرش در پی انتقام است. دواین جانسن نیز نقش هابز را تکرار کرده است. داستان فیلم در سراسر جهان از جمله لندن، لس آنجلس، توکیو، جمهوری دومینیکن و ابوظبی روی می‌دهد.

پس از مرگ واکر، جیمز وان کارگردان “خشمگین ۷″، کریس مورگان فیلمنامه‌نویس و شرکت یونیورسال فیلمنامه را تغییر دادند. تولید فیلم از آوریل ۲۰۱۴ شروع شد. در بعضی از صحنه‌هایی که شخصیت برایان اوکانر، کارآگاه سابق اداره پلیس لس آنجلس با بازی واکر در آن حضور دارد از جلوه‌های کامپیوتری و صوتی استفاده شد و کالب و کودی، برادران واکر نیز به عنوان بدل حضور داشتند.
فیلم انیمیشن “خانه” تولید دریم‌ورکس انیمیشن در سومین هفته اکران ۱۹ میلیون دلار فروخت و در رده دوم بازار آمریکای شمالی قرار گرفت.

در همین حال، رمانس “طولانی‌ترین سواری” (The Longest Ride) که با اقتباس از رمانی به قلم نیکلاس اسپارکس ساخته شده است، در هفته اول اکران ۱۳.۵ میلیون دلار فروخت و فیلم سوم هفته شد.

The-Longest-Ride

فیلم شرکت فاکس قرن بیستم درباره یک ستاره رودیو (نمایش گاوچران‌ها) و رابطه عاشقانه او با یک دانشجو است. اسکات ایستوود پسر کلینت ایستوود و بریت رابرتسن نقش‌های اصلی “طولانی‌ترین سواری” را بازی می‌کنند که با بودجه‌ای ۳۴ میلیون دلاری ساخته شده است.

هرچند منتقدان از فیلم استقبال نکرده‌اند، اما تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A داده‌اند. “پیغام در یک بطری”، “یک پیاده‌روی به‌یادماندنی”، “دفتر یادداشت”، “شب‌های رودانتی”، “جان عزیز”، “بندر امن” و “خوش‌شانس” از دیگر رمان‌های اسپارکس نویسنده پرکار آمریکایی هستند که از روی آن‌ها فیلم ساخته شده است.

کمدی “قوی باش” (Get Hard) با بازی کوین هارت و ویل فرل و فیلم “سیندرلا” (Cinderella) تولید شرکت دیزنی، فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کردند.

“دنی کالینز” (Danny Collins) با بازی آل پاچینو که که از ۲۰ مارس (۲۹ اسفند ۹۳) به طور محدود در آمریکای شمالی اکران شد، این هفته در ۷۳۹ سینما به نمایش درآمد و با ۱.۶ میلیون دلار در رده نهم قرار گرفت.

پاچینو در این فیلم نقش یک ستاره راک سالخورده را بازی کرده که معروف، ثروتمند، اما غمگین است. زندگی و دوران کاری دنی کالینز پس از کشف نامه‌ای از جان لنون بعد از ۴۰ سال که خطاب به او نوشته شده بود، از این رو به آن رو می‌شود و به این نتیجه می‌رسد که شاید هنوز وقت داشته باشد زندگی‌اش را عوض کند.

آنت بنینگ، جنیفر گارنر، بابی کاناویل و کریستوفر پالمر دیگر بازیگران “دنی کالینز” (با نام قبلی “تصور کن”) به کارگردانی دان فوگلمن هستند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی فوگلمن فیلمنامه‌نویس است. او در مقام فیلمنامه‌نویس فیلم‌های “ژولیده”، کمدی رومانتیک “عشق احمقانه عجیب و غریب” با بازی استیو کارل و “نفرین مادرم” را در کارنامه دارد.

در حوزه نمایش محدود، “ابرهای سیلس ماریا” (Clouds of Sils Maria) به کارگردانی اولیویه آسایاس در سه سینما ۷۰ هزار دلار فروخت. متوسط فروش فیلم در هر سینما ۲۳.۳ هزار دلار بود.

ژولیت بینوش در این فیلم نقش ماریا اندرس یک بازیگر میانسال فراموش‌شده را بازی می‌کند که تصمیم می‌گیرد در نسخه جدید نمایشی که سال‌ها پیش او را به شهرت رساند، بازی کند، اما این بار به نقش شخصیت مسن‌تر نمایش ظاهر شود. کریستن استیوارت و کلویی گریس مورتس از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

از سوی دیگر، فیلم «درباره الی» (About Elly) به کارگردانی اصغر فرهادی شش پس سال پس از تولید در ایالات متحده روی پرده رفت. این فیلم از چهارشنبه ۸ آوریل (۱۹ فروردین) در یک سینما اکران شد و تا یکشنبه ۱۹ هزار دلار فروخت. مجموع فروش “درباره الی” از جمعه تا یکشنبه ۱۵ هزار دلار بود. شرکت سینما گیلد این فیلم را روانه سینما کرده است.

about-elly

“درباره الی” سال ۲۰۰۹ در جشنواره برلین برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان شد و همان سال در جشنواره ترایبکا جایزه بهترین فیلم بلند داستانی بخش مسابقه داستانی سینمای جهان را از آن خود کرد. این فیلم نماینده ایران در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جوایز اسکار ۸۲ بود، اما به فهرست نامزدها راه پیدا نکرد.

“درباره الی” بجز ترایبکا در جشنواره‌های سینمایی دیگر ایالات متحده مانند سیاتل، تراورس سیتی، شیکاگو، موسسه فیلم آمریکا، پالم اسپرینگز، ویسکانسین، میلواکی و… به نمایش درآمد، اما در این کشور اکران عمومی نشده بود.

ترانه علیدوستی، شهاب‌ حسینی، مانی حقیقی، گلشیفته فراهانی، مریلا زارعی، رعنا آزادی‌ور، احمد مهرانفر، صابر ابر و پیمان معادی در این فیلم بازی می‌کنند.

داستان درباره چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کرده‌اند. دوستان احمد که پس از سال‌ها زندگی در آلمان به ایران بازگشته است، در تلاش هستند همسری را برای او بیابند. به همین خاطر، یک معلم مهدکودک به نام الی با دعوت سپیده به همراه دیگران به این سفر آمده ‌است. اما پس از ناپدید شدن الی در ساحل دریا سیر وقایع شکل دیگری پیدا می‌کند.

فرهادی سال ۲۰۱۱ با فیلم “جدایی نادر از سیمین” برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. “رقص در غبار” (۲۰۰۳)، “شهر زیبا” (۲۰۰۴)، “چهارشنبه‌سوری” (۲۰۰۶) و “گذشته” از دیگر ساخته‌های اوست.

جدول فروش فیلم‌ ها در ایالات متحده و کانادا (۱۰ تا ۱۲ آوریل ۲۰۱۵)

BOA-12-April-2015

برای مشاهده چارت در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید

 




:: موضوعات مرتبط: سینما , اخبار , گزارش باکس آفیس , ,
:: برچسب‌ها: باکس آفیس , 23 فروردین , ادامه پیشتازی , خشمگین 7 برای هفته دوم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب