باکس آفیس 20 اردیبهشت : شکست ناپذیری «انتقام جویان» ادامه دارد
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
دو شنبه 21 ارديبهشت 1394 ساعت 19:44 | بازدید : 342 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )
باکس آفیس ۲۰ اردیبهشت : شکست ناپذیری «انتقام جویان» ادامه دارد

موفقیت‌ های دنباله فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» در بازار جهانی همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارش نیمرو به نقل از هنرآنلاین، «انتقامجویان: عصر اولتران» (Avengers: Age of Ultron) در تعطیلات آخر هفته در بازار آمریکای شمالی ۷۷٫۲ میلیون دلار به دست آورد و برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم شد.

فیلم ابرقهرمانی شرکت‌های دیزنی و مارول در ۱۰ روز اول اکران در ایالات متحده آمریکا و کانادا ۳۱۲٫۹ میلیون دلار فروخت. “عصر اولتران” دومین فیلم تاریخ سینما است که در کم‌ترین زمان از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرده است. این فیلم همچنین با کنار زدن “آواتار” (۷۵٫۶ میلیون دلار) دومین فروش برتر یک فیلم در هفته دوم اکران در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.

“انتقامجویان: عصر اولتران” از هر دو جنبه از فیلم قبلی خود عقب است. «انتقامجویان” سال ۲۰۱۲ در ۱۰ روز اول نمایش ۳۷۳ میلیون دلار به دست آورد و فروش هفته دوم آن ۱۰۳ میلیون دلار بود.

“عصر اولتران” در تعطیلات آخر هفته در بازار بین‌المللی نیز حدود ۶۸٫۳ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به ۵۶۲٫۴ میلیون دلار رساند. با حساب دو بازار بین‌المللی و آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی این فیلم رقمی حدود ۸۷۵٫۳ میلیون دلار شده است.

با توجه به اینکه “عصر اولتران” هنوز در دو بازار مهم چین و ژاپن روی پرده نرفته است و در آمریکای شمالی تماشاگران همچنان از آن استقبال می‌کنند، این فیلم قطعا پس از “خشمگین ۷″ دومین فیلمی خواهد شد که در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیارد دلار در بازار جهانی به دست آورده است.

“انتقامجویان: عصر اولتران” را جاس ویدن کارگردانی کرده است. بازیگران فیلم اول شامل رابرت داونی جونیر (آیرون من)، کریس ایوانز (کاپیتان آمریکا)، کریس همسورث (تور)، مارک روفالو (هالک)، اسکارلت جوهانسن (بیوه سیاه)، جرمی رنر (هاکای)، ساموئل ال. جکسن (نیک فیوری) و کوبی اسمولدرز (مامور ماریا هیل) در فیلم جدید نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند و جیمز اسپیدر به نقش اولتران ضدقهرمان فیلم ظاهر شده است. این پروژه ۲۵۰ میلیون دلار به یک اندازه مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفته است. تماشاگران در وبسایت سینما اسکور به “عصر اولتران” درجه A داده‌اند و ۸۵ درصد نقدهای نوشته‌شده بر فیلم در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است.

در آمریکای شمالی، هالک، آیرون من، کاپیتان آمریکا و دیگر اعضای گروه برتر انتقامجویان عملا چیزی برای دیگر فیلم‌های روی پرده نگذاشتند. کمدی “تعقیب فوری” (Hot Pursuit) با بازی ریس ویدرسپون و سوفیا ورگارا در اولین هفته اکران در ۳۰۰۳ سینما به فروش بسیار سرد ۱۳٫۳ میلیون دلار دست پیدا کرد. این در حالی است که شرکت‌های مترو گلدوین مه‌یر و نیو لاین فروشی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار را برای آن پیش‌بینی کرده بودند.

hot-pursuit

ریس ویدرسپون و سوفیا ورگارا در «تعقیب فوری»

“تعقیب فوری” که با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری ساخته شده، درباره یک پلیس عصبی (با بازی ویدرسپون) است که باید از همسر رئیس یک کارتل مواد مخدر (ورگارا) محافظت کند. ویدرسپون و ورگارا هر دو جزو تهیه‌کنندگان این فیلم به کارگردانی آن فلچر (“۲۷ لباس”) هستند. ویدرسپون و ورگارا از مدت‌ها پیش از آغاز اکران “تعقیب فوری” در شبکه‌های اجتماعی برای این فیلم بسیار تبلیغ می‌کردند.

“تعقیب فوری” اولین فیلم ویدرسپون ۳۹ ساله بعد از بازی در نقش شریل استرید در فیلم”وحشی” است که به خاطر آن نامزد اسکار شد. ورگارا ۴۲ ساله که در کلمبیا به دنیا آمده است، بیش از همه برای بازی در نقش گلوریا دلگادو-پریچت در مجموعه “خانواده مدرن” تولید شبکه ‌ای‌بی‌سی شهرت دارد.

حدود ۶۲ درصد از تماشاگران “تعقیب فوری” در هفته اول اکران زنان بودند و حدود ۸۲ درصد تماشاگران بالای ۲۵ سال داشتند. تنها ۶ درصد نقدهای نوشته‌شده در راتن تومیتوز مثبت بوده است و تماشاگران هم در سینمااسکور به فیلم درجه C+ داده‌اند.

رمانس فانتزی “دوران آدالین” (Age of Adaline) با بازی بلیک لایولی و الن برستین در سومین هفته اکران تنها ۱۰ درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۵٫۶ میلیون دلار در رده سوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.

“خشمگین ۷″ (Furious 7) از شرکت یونیورسال در ششمین هفته اکران با ۵٫۳ میلیون دلار جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. فروش داخلی این فیلم ۳۳۸٫۴ و فروش جهانی آن ۱٫۴۶ میلیارد دلار شده است. فیلم کمدی “پل بلارت: پلیس فروشگاه ۲″ (Paul Blart: Mall Cop 2) با بازی کوین جیمز با ۵٫۲ میلیون دلار فروش در هفته چهارم اکران فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کرد.

کمدی “قطار دی” (The D Train) با بازی جک بلک در اولین تعطیلات آخر هفته اکران در حدود ۱۰۰۰ سینما تنها ۴۲۵ هزار دلار فروخت. بلک در این فیلم به کارگردانی اندرو موگل و جارد پل، نقش رئیس کمیته تجدیددیدار یک دبیرستان را بازی می‌کند. او به لس آنجلس سفر می‌کند تا محبوب‌ترین فرد کلاس خود در دبیرستان را پیدا و او را قانع کند به مراسم تجدید دیدار بیاید. جیمز مارسدن و کاترین هان از دیگر بازیگران “قطار دی” هستند که اولین بار ژانویه پیش در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد.

در همین حال، “دور از اجتماع خشمگین” (Far From the Madding Crowd) به کارگردانی توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی در هفته دوم اکران در ۹۹ سینما ۷۶۱ هزار دلار فروش داشت. وینتربرگ با اقتباس سینمایی از رمان “دور از اجتماع خشمگین” (۱۸۷۴) نوشته توماس هاردی نویسنده بریتانیایی به قرن نوزدهم رفته است، رمانی که در ۱۹۶۷ مبنای فیلمی کلاسیک به کارگردانی جان شله‌زینگر با بازی جولی کریستی شد. کری مالیگان در نسخه جدید نقش بت‌شبا اوردین، وارث سرسخت مزرعه‌ای را بازی می‌کند که با عشق و علاقه سه خواستگار متفاوت روبرو می‌شود. مایکل شین، تام استاریج و ماتیاس خونارتس در نقش این سه خواستگار ظاهر شده‌اند.

فیلم فرانسوی “سن لورن” (Saint Laurent) به کارگردانی برتران بونلو در چهار سینما ۳۶٫۱ هزار دلار فروش داشت. این فیلم درباره ایو سن لورن طراح مد معروف فرانسوی است و زندگی او را از ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۶ زمانی که در اوج دوران کاری‌اش قرار داشت، دربرمی‌گیرد. یکی از نوآوری‌های سن لورن طراحی کت و شلوارهای شیک برای زنان شاغل بود که این کار هم‌زمان با تغییر نقش زنان در جامعه صورت گرفت. او سال ۲۰۰۸ در ۷۱ سالگی درگذشت.

گاسپار اولیل، لویی گارل، ژرمی رنیه و لیا سدو در “سن لورن” بازی می‌کنند که اولین بار سال ۲۰۱۴ در بخش مسابقه جشنواره کن روی پرده رفت و با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد. این فیلم سال گذشته نماینده فرانسه در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار بود، اما نتوانست به فهرست نامزدها راه پیدا کند. “سن لورن” را شرکت سونی پیکچرز کلسیکس در آمریکای شمالی اکران کرده است.

Maggie

آرنولد شوارتزنگر و آبیگیل برسلین در «مگی»

در همین حال، کمدی رمانتیک “پنج پله بالاتر” (۵ Flights Up) با بازی مورگان فریمن و دایان کیتن در هفته اول اکران در ۸۷ سینما ۲۳۴ هزار دلار فروخت. داستان “پنج پله بالاتر” با عنوان قبلی “روث و الکس” درباره یک زوج است که باید درباره فروش آپارتمانی در بروکلین که ۴۰ سال است در آن زندگی می‌کنند، تصمیم بگیرند. “پنج پله بالاتر”‌ را ریچارد لانکرین از روی فیلمنامه‌ای نوشته چارلی پیترز و از روی رمان “اقدامات قهرمانانه” اثر جیم سیمنت کارگردانی کرده است. کری پرستن، آلیسیا راینر و لیزا جی. بنت از دیگر بازیگران فیلم هستند که اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفت و بعدا در جشنواره‌های زوریخ، گوته‌بورگ و دالاس نیز نمایش داده شد.

تریلر آخرالزمانی “مگی” (Maggie) با بازی آرنولد شوارتزنگر و آبیگیل برسلین نیز در ۷۹ سینما ۱۳۱ هزار دلار به دست آورد. این فیلم را هنری هابسن سازنده فیلم‌های تبلیغاتی از روی فیلمنامه‌ای نوشته جان اسکات سوم کارگردانی کرده است. شوارتزنگر در “مگی” نقش پدری اهل ایالت‌های مرکزی آمریکا را بازی می‌کند که دختر نوجوانش (با بازی برسلین) توسط ویروسی که در سراسر کشور شیوع پیدا کرده و انسان‌ها را به زامبی‌های آدمخوار تبدیل می‌کند، آلوده شده است. “مگی” اولین بار امسال در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد.

جدول فروش فیلم‌ ها در ایالات متحده و کانادا (۸ تا ۱۰ مه ۲۰۱۵)

BOA-10-May-2015

برای مشاهده چارت در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید




:: موضوعات مرتبط: سینما , اخبار , گزارش باکس آفیس , ,
:: برچسب‌ها: باکس آفیس , 20 اردیبهشت , شکست ناپذیری , انتقام جویان , ادامه دارد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب